Vilken skön helg!

Äntligen är vårsolen tillbaka! Idag satt jag på balkongen och åt lunch plus glass och kaffe (vem har sagt att man är nyttig bara för att man är kostvetare?). Fick ännu mer fräknar i ansiktet av att sitta i solen, ska skaffa ansiktskräm med solskydd! Det är jättekonstigt med fräknarna för övrigt, har aldrig haft fräknar fram tills för ett par år sedan. Nu kommer fräknarna fram så fort jag varit i solen en liten stund. Men inte mig emot, jag kallar dem solkyssar! ;) 
 
Igår och i fredags jobbade jag hela dagen så idag passade jag på att känna mig riktigt ledig. Vaknade tidigt av att P-A gav sig av, men låg kvar i sängen ett tag innan jag gick upp och bakade scones till frukost (orkade inte diska grötkastrullen, höjden av lathet!). Sen segade jag i sängen resten av förmiddagen och kollade på unga föräldrar på tv4 play. Efter lunch blev det en promenad med en vän och därefter kände jag mig äntligen redo att ta itu med lite plugg. Läste Underbara Claras blogg häromdagen då hon tipsade om hur man kan bli mer effektiv. Hon föreslog att skriva listor, och det gjorde jag vilket har funkat superbra. Fått mycket mer gjort när det står exakt vad som ska göras, så nu på kvällen när jag var klar med dagens lista så skrev jag en ny för nästa vecka.
 
Kom på att jag inte skrivit sen jag började plugget igen. Skolan känns jättebra, trivs i klassen och jag tycker att det är en rolig kurs. Mycket att göra, men inte för mycket. Känns skönt att vara igång igen och att ha ett mål att sträva mot (juni 2016!). Har börjat söka praktik inför hösten och har fått svar från mitt förstahandsalternativ att de ska kolla upp om de kan ta in mig (hoppashoppashoppas!). Vi får se vart vinden bär. Nästa vecka blir pluggvecka och veckan efter det ska P-A ta med mig någonstans men jag vet inte var. SÅ SPÄNNANDE! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0