Can't go a minute without your love

Alltså, för det första: måndagen den här veckan var så himla bra! 1. Jag fick extrajobb! 2. JAG FICK VETA ATT JAG BLEV GODKÄND PÅ REDOVISNINGEN!!! Inget krångel med csn och jag slipper skriva omtenta i maj! Det känns så himlans härligt! All tyngd som bara faller av mina axlar. Så jag och P-A bestämde oss för att åka till Grekland eller Italien eller Spanien eller nåt annat i sommar! I och med extrajobbet har jag förhoppningsvis även sommarjobb, det lät åtminstonde som det. Gud vad jag ser fram emot att börja jobba! 
 
Vidare så kan jag berätta att jag är och hälsar på mina föräldrar på "landet" just nu, stannar nog till lördag. Ska plugga så mycket kalkylering som jag bara kan, äta dem ur huset och umgås en massa (och titta på film på deras gigantiska tv som tar upp en halv vägg haha, lyx!). Igår kväll så hittade jag en låda som innehåller en massa minnen från när jag var yngre. Bland annat en skrivbok från när jag konfirmerade mig i Undersvik. Det var ett läger som varade en hel månad på sommaren när jag var fjorton på en stiftsgård som ligger i världens vackraste miljö på landet. Det var så roligt att läsa och minnas tillbaka. Jag var sjukt blyg på den tiden, men ändå gjorde jag en massa sådana där modiga grejer som att spendera en månad med människor jag inte kände långt hemifrån. Det framgick av boken att jag hade en del hemlängtan men att när lägret kom in på sin sista vecka så ville jag inte åka hem, äntligen hade jag börjat våga öppna mig för några av de andra. Varje dag hade också olika teman med ett ordspråk eller citat som passade in. Det var så fint att läsa såhär i efterhand. T.ex. "Den längsta resan är resan inåt" - Dag Hammarskjöld, eller "Det finns mitt i skogen en oväntad glänta, som bara kan hittas av den som gått vilse". Verkligen många fina citat som passar in när man är fjorton, vilse och tror att man är tråkigast i världen. 
 
Jag hittade också ett tal om feminism som jag skrev i trean på gymnasiet, plus en massa lappar från klassen med kommentarer om talet. Alla lappar var uppmuntrande och det stod så fina saker, t.ex. "Du är så ball" och "Det är så bra att du vågar vara dig själv" och att jag pratat bra och hade bra argument. Så himla roligt att läsa. Man är så hård mot sig själv ofta, och då är det kul att hitta sånt här som påminner en om att man inte är helt genomusel.
 
Nu tror jag ju inte på gud, men symboliskt så gillar jag citatet som står i svart text på min svarta skrivbok från konfirmationslägret: "I svart natt, på svart sten, en svart myra. Gud ser den."
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0