Min lista över 2014

Jag är ju ett stort fan av att fylla i listor, tycker att man tar sig tid att tänka tillbaka då. Så här kommer årslistan över 2014! (Vilken jag snott från niotillfem.)
 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Ja jag jobbade som servitris för första gången i mitt liv, en bra erfarenhet! Annars så gjorde jag nog inte så mycket nya saker...
 
Vilka städer besökte du? 
Jag besökte Linköping och hälsade på Sofia på valborg, sen besökte jag Nice, Antibe, Annecy, Monaco och Montreux på min och P-As semester i juni, därefter besökte jag Malmö och Köpenhamn, också tillsammans med P-A. 
 
 
Vad var din största framgång 2014? 
Mina största framgångar var att jag och P-A fick en jättefin lägenhet och att vi nu har bott tillsammans i den i sju månader (tiden går så fort!) och att jag kom in på kostvetarprogrammet, vilket känns jätteskönt! 
 
Bästa köpet?
Gud så mycket jag har shoppat det här året! Varken jag eller P-A hade särskilt mycket möbler så vi fick liksom köpa allt till vår lägenhet. Bästa köpet vad lägenheten anbelangar är 4 vita köksstolar som vi köpte second hand för bara 75 kr styck och vårt fina köksbord (ja jag gillar att hänga i köket). Utöver möbler så köpte jag en fin svart kjol som tog en stund att tycka om men nu älskar jag den!
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, mina vänner och familj har gjort mig glad många gånger under året och P-A har gjort mig glad i princip varje dag. 
 
Och ledsen?
Jo, att jag har vart ganska stressad har även gjort mig ledsen då och då. Sen att F! inte kom in i riksdagen var ledsamt.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Beacause I'm happy - Pharrell Williams
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, var mycket svängningar i humöret (misstänker att p-pillrena har nåt med det hela att göra). Men jag har mest vart glad!
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat! Kommer få börja om från noll nu :/
 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.
 
Blev du kär i år?
Jag blir mer och mer kär för varje dag som går.
 
 
Favoritprogram på TV?
Även om jag stört mig på Erik Haag så måste jag säga Historieätarna. Lotta är fantastisk! De är bra tillsammans ändå.
 
Bästa filmen?
Har sett massor av bra filmer, kom wolf of wallstreet 2014 eller 2013? Interstellar var bra också.
 
Bästa boken du läste i år?

De två första delarna av Kristin Sandbergs triologi, "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini samt "Himmelsdalen" av Marie Hermanson.
 
Årets youtubevideo?
 
 
Bästa matupplevelsen?
Åh mat, hur ska jag kunna välja? Alltså, bara det att jag i år på riktigt har blivit intresserad av att laga god mat är väl en upplevelse i sig. Bäst var nog min och P-As egna tonfisksallad, vår vegetariska lasagne och till jul lärde jag mig göra supergoda tofubollar! Vegetariskt och fisk är bäst alla gånger!
 
Något du önskade dig och fick?
Något som jag länge tänkt köpa och sedan fick i julklapp var en menskopp. Ska bli så spännande att prova!
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Blev väckt av P-A och fick ett jättestort paket med massa små paket innuti och sen va det en lugn dag med en del plugg och så tror jag vi gick på café. Hade tenta bara några dagar senare. Mysig dag!
 
(inte min tårta)
 
Finns det något som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert, men det får jag göra i år istället i såfall!
 
Vad fick dig att må bra?
Mysiga kvällar, nattliga konversationer, kramar.
 
Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
Vill hinna hänga mer med kompisar!
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Om jag ska vara helt ärlig - ingen.
 
Vem saknade du?
Ingen speciell. 
 
 
Nyårslöfte?
Komma igång med träningen igen (precis som resten av Sveriges befolkning) och att äta ännu mer vegetariskt.
 
Högsta önskan just nu?
Önskar mig ett extrajobb och ett sommarjobb, och samtidigt att jag hinner vara ledig mycket i sommar.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0