Nytt år!

Nu är julledigheten snart slut och plugget börjar igen. För mig har det blivit lite plugg även på lovet då jag har tenta dels imorgon och dels den 16 januari. Hoppas jag klarar den imorrn, det är en omtenta och det vore så skönt att få den ur världen! Redovisning och kalkylering har inte varit varken den lättaste eller roligaste kursen jag läst direkt, även om jag försökt intala mig själv att det varit kul. Jullovet har varit superhärligt iaf, bjuder på några bilder:
 
 
Det har verkligen varit skönt att vara nästan ledig och göra så mycket kul, umgås med vänner och familj samt äta massa god mat (min favoritsysselsättning). Nu blir det två veckor skola för att bli färdig med företagsekonomi A, sedan blir det en halv termin utan plugg. Jag har hela höstterminen varit inställd på att läsa första delen av företagsekonomi b nu till våren, men har under julen istället bestämt mig för att helt enkelt ta ledigt. Jag kommer söka extrajobb såklart, och får jag något så kommer jag vara så himla glad! Ser fram emot att hinna göra annat än plugga. Både våren, sommaren och hösten har varit väldigt intensiva och jag har känt mig stressad väldigt ofta, därför känns det verkligen som en lyx att kunna ta en halv termin av. Eftersom jag kommit in på kostetarprogrammet termin 4 så kommer jag att läsa måltidsservice andra halvan av vårterminen, och sen har jag endast ett år kvar av min utbildning. Det ska bli så roligt att komma ut i arbetslivet! Men för tillfället ser jag fram emot att hinna göra sådant jag försummat under den senaste tiden, träna, läsa, skriva, vara utomhus, häsa på mamma och pappa, umgås med kompisar, laga massa nya maträtter och så vidare. Kanske lära mig något nytt. Vi får se hur mycket tid det blir i slutändan, beror ju helt på om och i såfall vad jag får för extrajobb, samt ifall jag behöver skriva någon mer omtenta.  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0