Wild

Igår var jag och P-A på bio och såg den här filmen:
 
Jag tyckte att den var jättebra och gripande. Den handlar om Cheryl som efter att ha förlorat sin mamma tappar kontrollen över sitt liv. Familjen splittras och hon börjar ta droger och har sex med alla män som ber henne. Allt detta får man se i tillbakablickar och fokus ligger på hennes resa för att förlåta sig själv och kunna gå vidare och leva ett lyckligt liv. Under tre månader är hon ute och vandrar och tar itu med sina inre sorger samtidigt som hon möter andra vandrare som peppar henne och som är ute på sina egna äventyr.
 
Jag blev så himla sugen på att vandra när jag såg den här filmen! Så jag kollade upp lite vandringsleder i Sverige och hoppas kunna genomföra en vandring i sommar (dock inte en tre månader lång vandring). Jag uppmuntrar verkligen alla till att se den här filmen! En annan sak jag verkligen gillade med filmen är att den handlar om en stark kvinna, det kändes väldigt inspirerande. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0